Безкоштовно

Повторне використання програмного забезпечення

views 157
image_pdfВідкрити як PDFimage_printНадрукувати

Повторне використання програмного забезпечення

Повторне використання коду (англ. code reuse) – методологія проектування комп’ютерних і інших систем, що полягає в тому, що система (комп’ютерна програма, програмний модуль) частково або повністю повинна складатися з частин, написаних раніше компонентів і частин іншої системи. Повторне використання – основна методологія, яка застосовується для скорочення трудовитрат при розробці складних систем.

Найпоширеніший випадок повторного використання коди – бібліотеки програм. Бібліотеки надають загальну досить універсальну функціональність, що покриває вибрану наочну область. Приклади: бібліотека функцій для роботи з комплексними числами, бібліотека функцій для роботи з 3D-графикой, бібліотека для використання протоколу TCP/IP, бібліотека для роботи з базами даних. Розробники нової програми можуть використовувати існуючі бібліотеки для вирішення своїх завдань і не «винаходити велосипеди».

–  У більшості інженерних дисциплін, системи розроблені шляхом комбінування існуючих компонентів, які були використані в інших системах.

–  Інженерія програмного забезпечення була більшою мірою зосереджена на  початковій розробці , але в даний час визнається, що для досягнення кращого програмного забезпечення, швидше і з меншими витратами, ми повинні прийняти процес проектування, заснований на систематичному  повторному використанні програмного забезпечення.

В цілому використання  може бути повторним або шляхом включення без змін.

· Повторне використання компонентів – компоненти можуть бути повторно використанні з підсистем для єдиних об’єктів.

· Повторне використання об’єктів – компоненти програмного забезпечення, які реалізують одну чітко визначену функцію або об’єкт можуть бути використані повторно.

Вигоди повторного використання програмного забезпечення

· Збільшення надійності

· Програмне забезпечення повторно використане

· Зменшений ризик процесу

· Зменшена невизначеність в вартості розробки

· Ефективне використання фахівців

· Менша потрібність робити те ж саме в різних проектах

· Відповідність стандартам

· Прискорена розробка

Проблеми повторного використання програмного забезпечення

· Синдром not-invented-here

· Збільшення витрат на підтримку

· Відсутність інструментів підтримки

· Створення та підтримка бібліотеки компонентів

· Пошук, розуміння та адаптації повторно використовуваних компонентів

Ландшафт повторного використання програмного забезпечення

  • Повторне використання часто відноситься до повторного використання компонентів систем, хоча існує багато інших різноманітних підходів.
  • Повторне використання можливе на різних рівнях – від простої функції до цілого застосування.
  • Ландшафт повторного використання охоплює діапазон можливих способів повторного використання.
  • Шаблони проектування
  • Компонент структури
  • Застосування ліній продуктів
  • орієнтованої розробки програмного забезпечення
  • Компонент розвитку на основі
  • законе обгортання системи
  • COTS інтеграції
  • Програма генератори
  • Servise-орієнтовані системи
  • Вертикальні застосування, що конфігуруються
  • Program libraries Програма бібліотеки

Фактори планування повторного використання програмного забезпечення

  • Графік розробки програмного забезпечення.
  • Очікуваний час експлуатації програмного забезпечення .
  • Базова освіта, навики та досвід команди розробників.
  • Критичність програмного забезпечення і його нефункціональні вимоги.
  • Предметна область застосування.
  • Платформи виконання для програмного забезпечення.

Шаблони (патерни) проектування

Шаблон проектування (патерн) утворюється шляхом повторного використання абстрактних знань про проблеми та способи їх вирішення.

Шаблон представляє собою опис проблеми і суть її вирішення. Він повинен бути досить абстрактним, щоб бути повторно використаним в різних умовах. Шаблон часто залежить від характеристик об’єкта таких, як успадкування і поліморфізм.

Елементи шаблону проектування:

– Назва – це ідентифікатор значущого фону.

– Опис проблеми.

– Опис рішення – це не конкретний проект, а шаблон для проектування рішення, яке може бути підтверджене  різними шляхами. Наслідки – це результати і компроміси застосованої моделі.

Шаблон спостерігача

– Назва – це спостерігач.

–  Опис розділяє значення об’єкта від самого об’єкта.

–  Опис проблеми використовується при необхідності відображення багатьох значень стану.

–  Опис рішення (UML).

–  Наслідки – оптимізація для підвищення продуктивності є непрактичною.

Генератори програмного забезпечення

Генератор програмного забезпечення заснований на повторному використанні:

  • Програмні генератори включають повторне використання стандартних шаблонів та алгоритмів.
  • Вони вбудовані в генератори і встановленні командою користувача. Потім програма автоматично генерується.
  • Використання генераторів можливе, коли область абстракцій та їх відображення на виконуваний код можуть бути ідентифіковані.

Домено специфічні мови використовується для створення і управління цими абстракціями

Види програмних генераторів:

¤ Генератори програм для обробки ділових даних;

¤ Лексичний і синтаксичний генератор для обробки мови;

¤ Генератори коду в CASE інструментах

Генератори, що основані на повторному використанні, є економічно ефективними, але їх застосування обмежене невеликим числом прикладних областей.

Кінцевим користувачам простіше розробити програми, використовуючи генератори, в порівнянні з іншим підходами повторного використання.

Повторне використання через генерацію програм

Приклад генерації коду

image_pdfВідкрити як PDFimage_printНадрукувати
Повторне використання програмного забезпечення

Написати коментар:

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *